Eva Vester

A page about Photography and Art

On my walk today in the forest….

24 Comments

Today was a little walk in the wood. It is a fantastic representation of fine Autumnal in Gothenburg. Chilly and fresh in the air, but the wind and with a lovely sun shining. I really love these Days so much! Autumn is really something special and no one can say that it is not beautiful? But today it was unfortunately  not so  very much nuances and fine autumn colors as I might have expected, but I enjoyed the Beautyful Autumn weather! Wish you all n nice weekend! Hugs to you all!

IMG_6520 kopia2

IMG_6531 kopia

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

24 thoughts on “On my walk today in the forest….

  1. Best to you and happy Autumn! You remain in my thoughts . . .

  2. Much easier!!!! 🙂 🙂
    It has been raining here for a while, but then, the smell was so good…Earth and rain…
    Take care…
    Eat well….!

    • Thank you very much…Yes, but today I was eating a pizza and maybe its not so good , but sometimes…I really don´t eat that type of food often!!! Take care you too!!! Best wishes and have an Great weekend!!! 🙂

  3. Färgerna kommer dem med. Och dåblir det en riktig skön stund att gå runt och njuta.
    Skör om dig! 🙂

  4. A walk in the forest is a great remedy! 🙂
    All the best and a wonderful weekend! 🙂

  5. The pictures and your words bring a lasting smile! Hugs and blessings to you my sister!

  6. I’ve been thinking of you, sending you light. Nothing like a walk in the woods!

  7. Skogspromenader är stärkande och läkande, tror jag. Önskar dig en bra
    helg och hoppas du kryar på dig snart.

    • Tusen Tack Katarina…Ja, man blir glad bara att man orkar ta sig ut för jag har ju för det mesta varit helt slut. Men, nu är halva proceduren avklarad så jag hoppas att allt bara skall bli bättre och bättre!!! 🙂

  8. Det är sällan man ser en sådan spegelblank sjö. Så vackert. Man bara väntar att få höra storlommens läte …
    Jag äskar hösten. Färgerna och dofterna blir så mer påtagliga.
    Jag vet att du har det svårt och kämpar.
    Önskar dig all välgång och mer därtill.
    Många kramar från en lite galen 😉 fotograf och bildkonstnär.

    • Hösten är min favoritårstid också…, men i år när jag hit & dags överlevt har jag bestämt mig att försöka njuta av sommaren också
      och känna glädjen över att få vara med fortfarande i livet att få göra saker som är och känns viktiga för mig. Sommaren kan vara rätt jobbig tycker jag…mycket krav och jag blir lätt rastlös osv. Men, det är skönt att slippa att frysa för det gör jag nästan jämt… på sommaren också faktiskt. Men, det är vackert med den fina naturen och jag skall njuta och observera ännu en gång skapelsens underverk!

  9. Hittade denna på YouTube, så otroligt vackert.

    Önskar att jag kunde göra något så vackert och finstämt.
    Du finns i mina tankar.
    Många varma kramar.
    tg aka Tommy aka Replicant Core

    • Ha Ha ha…Ja den där är några år gammal…Tyckte det var roligt att få sätta ihop en filmsnutt
      med bilder. Tänk att jag minns inte hur man gjorde för det var rätt roligt och jag skulle ju vilja göra fler sådana!
      Vänliga hälsningar Eva

  10. I natt såg jag månen …
    fullmånen …
    den överraskade mig …
    sov dåligt …
    kanske är det min ålder …

    Jag har snö i min hand …
    den är kall, men vacker …
    se, visst känner du …
    de vackra bergen, som skall bestigas …
    smaka på en snöflinga …

    Håll den hårt …
    den är bara din …
    årest första snöflinga

  11. Hi Eva, just dropping by to say hello and to send you good wishes. I hope you are doing okay.
    Missing your beautiful posts!
    Be well,
    Karen

    • Thank you Karen…I have been in the hospital for long time, but now I´m home again but a Little bit tired…but I hope too feel better soon , but I Think it will takes time, but I will give it that time it needs!!!
      I hoppe to begin and take photos soon!!!
      Eva 🙂

  12. Been thinking of you Eva. Get well and come back soon, I miss your seeing your wonderful work! All the best.

  13. Det var länge sedan jag var här hos dig. Du skall veta att jag saknar din bildkonst, men förstår att det tar på krafterna att kämpa mot sjukdomen. Min förhoppning är att du trots allt kunnat få någon behållning av jul och nyår. Jag har sett att du varit inne hos mig, gör mig jätteglad. När det gäller facebook, jag kan läsa din sida utifrån, men inte kommentera. Pga att jag lagt min facebooksida i malpåse.
    Här snöar det som vanligt. Jag älskar ju vintern, så det är inga problem. Sedan ett år tillbaks är jag arbetslös, inte roligt. Men jag är förlikad med det faktum att jag aldrig mer kommer att få ett tillsvidare jobb.
    Detta var några ord från mig, mitt i en vecka i slutet av januari … i början på år 2014.
    Önskar dig allt och mycket till.
    Många varma kramar från, Tommy
    tg aka Replicant Core

    • Hej Tommy!
      Kul att komma in på sitt konto och kolla lite nya meddelanden…sååå länge sedan jag var här och nu höll jag på att inte komma in på kontot, men till slut funkade det! Tänkte att jag får nog börja om med ett nytt konto, men ville ha kvar mitt gamla.
      Det har varit en hemsk tid på sjukhuset, men jag har varit hemma sedan i julas och sakta men säkert blivit något bättre, men har lite värk i ryggen så nu blir det sjukgymnastik ett tag fram över. Är sjukskriven hela Maj ut och sedan går jag också ut i en hopplös arbetslös situation…Jag förväntar mig inte att få ett arbete, men hoppas ändå att jag skall hitta något för man blir stressad av att gå arbetslös och det är ingen roligt känsla alls…samtidigt känns det som jag kanske aldrig mer får ett arbete fastän jag har många år kvar att arbeta? Känner så många i samma situation och de får heller inga arbeten fastän de både har högutbildade och en del med mycket arbetslivserfarenhet! Det är verkligen sorgligt! Jag hoppas att du också skall hitta ett arbete, men samtidigt försök att inte vara stressad utan gör det bästa av din tid och fortsätt att leva för livet är inte bara ett arbete även om det är viktigt! Försök att ta hand om dig och gör saker du tycker om!
      Det var jätteroligt att höra från dig och jag hoppas snart vara tillbaka här på riktigt… Har ju inte fotat på evigheter, men hoppas snart att få göra lite bilder. Man ä ju lite trött och olustig emellanåt så jag försöker väl ligga kanske lite lågt i mitt skapande just nu. Kanske energin kommer nu med den ljusa varma tiden som vi har framför oss!
      Önskar dig allt gott!
      Vänligen Eva vester

Leave a Reply

