Eva Vester

A page about Photography and Art

Universeum…

3 Comments

Here are some pictures from Universeum here in Gothenburg …
A nice place for children but also for adults … Well, the whole family!
Here you can meet on fries, sharks, poisonous snakes, monkeys, sloths and some other animals …. so if you go to Gothenburg, it is not entirely wrong to do a few hours here …. The pictures in this post, I took last summer. It will probably be a new visit soon because I have not actually met the sloths yet and I have bought a better lens that would be good to test there…

IMG_9301 kopia

IMG_9285 kopia

IMG_9310 kopia

IMG_9259 kopia

http://www.universeum.se/

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

3 thoughts on “Universeum…

  1. Härligt att få följa med dig på din upptäcksfärd bland akvarium. Ibland blir jag sugen på att skaffa ett tillhåll för fiskar. Men efter ett tag, näe! Verkar vara så mycket jobb med att ha ett akvarium. Men grymt vackra är de, oavsett storlek.
    Den blå bilden ser ut som mutationer av en flugsvamp och bläckfisk. Är det maneter?

    • Jo, det är väldigt fint med akvarium, men det är mycket jobb. Min bror hade ett en gång och man kan ju säga att det sköter sig inte själv!!! Men visst är det vackert…. Ja jag tror eller är nästan säker på att det var maneter. Tycker det blev lite läckert med färgerna!!! 🙂

  2. These are still great photos. Have always found it difficult to capture images of fish in an aquarium – although I haven’t been in a while – you’ve inspired me to try again!

Leave a Reply

