Eva Vester

A page about Photography and Art

Göteborgsvarvet…

9 Comments

Ja, idag har det varit det årliga Göteborgsvarvet då människor springer runt hela stan 21 km… Det är beundrandsvärt tycker jag att människor i alla åldrar kämpar sig runt och speciellt i den klibbiga och tryckande värmen som var idag…

Jag kan väl inte säga att jag avundas dem…näää, det är absolut inte min grej och har aldrig varit. Har alltid rentav ogillat att springa ända sedan jag var liten och alltid fick håll bara jag sprang 20 m….. det är ju ändå så att man måste gilla en grej annars är det ingen idé!!! Men, jag tog en svämg och var ute och tittade på en stund… Så här kommer lite bilder från dagens fest!!!

på taket2

Ja, det fanns människor överallt och en del hade tagit plats uppe på ett tak …där var det ju bra utsikt över löparna…

barn på gräset

2)Några gulliga barn som hade roligt åt att försöka nå löparnas händer och det var flera löpare som sprang dit och slog på deras händer…Bild 3) En del hade gjort det bekvämt i gräset som också var en bra plats för engagemanget…

cool tjej

Ibland kan man få se någon som klätt ut sig i någon rolig variant av klädsel… Lite festligt tycker jag!!!

musikanter2

Lite musik här och var fanns det också… Jag har ju inte varit i stan, men bor i en sådan del av stan där de springer förbi så turligt nog behövde jag bara slinka ut några 100 meter… Toppenbra!!!

kunglighet2poliser

En äldre dam som jag tyckte såg lite ut som någon äldre prinsessa i kungafamiljen eller nåt? Poliserna stod och njöt av lugnet och hade lagt ner jagandet av banditer för stunden!!!

söt tjej

En söt tjej…

restaurang

Några hade riktigt tur och fick plats i restaurangen där man kunde sitta på första parkett för att se när människor kämpar och man själv äter eller dricker något gott!!! Ingen dum idé faktiskt!!!

IMG_0465löpare

Några kämpande löpare…

IMG_0581 kopia

IMG_0535

En liten söt clown kämpar med musik i öronen…Undra vad han lyssnar på?

IMG_0602

Hurtiga tjejer i färgglada kreationer…

man m. hatt

Fotande man…

IMG_0695 kopia

Blivande mamma promenerar i vimlet…

IMG_0733

Ja, det var några bilder från dagens arrangemang… Egentligen tog jag ju över 300 bilder men det blir bara ett axplock då man kan ju inte lägga ut hur mycket som helst och det skulle väl dessutom inte varit speciellt roligt? Hade inga planer alls på detta idag, men så tänkte jag att det är ju bara bakom husknuten så varför inte?

 

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

9 thoughts on “Göteborgsvarvet…

  1. Vilken stämning. Fina vackra bilder du fick av vimlet. Snygga svartvita bilder. 🙂 gillar mannen som fotograferar.

  2. Härliga bilder på folk i rörelse.
    Själv följde jag loppet på tv 🙂

  3. Kul bIlder! Ser ut som du är i Majorna….

Leave a Reply

