Eva Vester

A page about Photography and Art

At the circus…

10 Comments

Idag återkommer jag till ämnet Circus då jag tycker det här påminner lite om just ämnet…Tänker ju på de fina Circushästarna som springer runt i arenan så fina… Jag hörde för ett tag sedan att de hade slutat använda sig av djuren på circus för de skulle vara synd om djuren. Jag var även på en Circus utan djur…de hade bara några hundar vad jag kan minnas…. det var faktiskt urtrist att titta på samtidigt tycker jag att det viktigaste är att djuren mår bra. Så jag tänkte ingen mer Circus för min del!!! Förra sommaren däremot var ju Circusen här i stan och då var det ju massor av djur där så de har väl börjat igen??? Kan tänka mig att ingen tycker det är så roligt utan djuren? Min dotter var så uttråkad så hon ville knappt se  det färdigt!!!

 

circus sign

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

10 thoughts on “At the circus…

  1. Till en början vill jag bara säga att jag tycker mycket om dina bilder.
    Du tar mig till en annan värld. Så olik den värld jag försöker avbilda med mina bilder och manipulerade fotografier.

    Jag är så gammal att jag minns min cirkus med kattdjur, såsom typ tigrar. Idag tar man med all sannorlighet, mycket väl hand om djuren på de cirkusar som turnerar runt i europa. Djuren som finns där har säkert aldrig sett något annat än det liv de lever i, cirkusmiljön.
    Tänk på att, en del av de djur som bor i våra djurparker är utrotningshotade. Djurparkerna har speciella avlingsprogram för detta, och i bästa fall, introduceras dessa arter i sin naturliga miljö igen.

    “Var fjärde däggdjursart i världen hotas av utrotning, liksom en tredjedel av världens groddjur, nästan hälften av sköldpaddorna och var åttonde fågelart. Världens biologiska mångfald utarmas i snabbare takt än någonsin tidigare. Takten är flera hundra, kanske till och med tusen, gånger högre än den naturligt betingade utslagningen av arter skulle ha varit, utan människans ingripande. Det framgår av årets rödlista för hotade arter som har sammanställts av Internationella naturvårdsunionen, IUCN.”
    Skälla DN

    Tjoho 🙂

    • Jo, jag är ganska medveten om det du säger, men visst tror jag nog eller säkert att de som arbetar på en Circus är måna om sina djur…Det vill man ju i alla fall tro för djuren är ju bland det finaste vi har!!!
      Det är så lustigt, men du känns inte så gammal som du säger att du är….Och Tusen Tack för din komplimang angående mina bilder… Det gör mig väldigt glad skall du veta…Det är ju alltid roligt att få lite beröm såklart. Jag gillar dina bilder också och du är en ganska flitig fotograf!!! 🙂

  2. Hej Eva!
    Tack för ditt svar och än mer för att du gör mig lite yngre 🙂
    Jodå, jag är säkert 15 år äldre än dig.
    Jag har ett ungt sinne + att jag är nyfiken på det mesta + att jag under många år haft en hemmastudio med syntar 🙂

    Att berömma varandras bilder är ett bra sätt att injuta förtroende och peppa varandra till att, kanske gå utöver gränserna och pröva något nytt (vilket jag tror att jag gör, ibland;) ).
    Jag har runt 170 följare. Jag tycker väl kanske inte om allt dom gör, men jag går in och “like”, för att det kan få dom att, bl.a. tycka om sig själva och det dom förmedlar i bild & konst lite mer.
    Några har en psykisk störning, vilket jag inte uppfattat direkt, utan efter ett tag förstått.

    Livet är vackert,
    det gäller bara att hitta det …

    • Då är vi nog lika gamla för jag ser ca. 15 år yngre än vad jag är…och jag är som du har barnasinnet kvar och kan fjanta till det rejält… Kul att du håller på med lite musik…det är ju alltid trevligt… Jag älskar musik, men tyvärr var jag dum nog att inte lära mig ett i skolan då det var gratis, men jag tyckte det var lite töntigt på den tiden?? Du vet på 1800-talet då jag var ung ha ha ha….Det var bara en tjej som spelade piano…. Idag tycker jag det var dumt…Det är ju aldrig för sent att lära sig, men jag har för mycket hobbies så man får välja helt enkelt annars blir det bara stressigt…

      Ja, det skadar absolut inte att berömma varandras bilder… Jag brukar förstås inte berömma sådant jag inte gillar, men det har säkert hänt eller får man skriva på ett sätt som ändå kan ge beröm… Ja, man kan ju inte gilla allt!!!
      Ja, livet är verkligen underbart mest hela tiden…i alla fall får man leta fram de positiva sakerna som finns i en ganska jobbig värld ibland!!!

  3. jag har också bojkottat cirkus ända sen jag såg en fruktansvärd sådan i kina ’97! usch. man ska va snäll mot djuren! 🙂

    • Fast jag har väl kanske inte bojkottat, men utan djuren är det tråkigt, men djuren måste såklart få må bra och i de flesta fall tror jag väl att de sköts om… i alla fall vill jag tro det!!! 🙂 Men, det finns ju undantagsfall !!! 🙂

  4. Hej!
    Om du vill, jag kan måla ditt porträtt som det!

Leave a Reply

