Eva Vester

A page about Photography and Art

Statist.se

14 Comments

Igår kväll anmälde jag mig äntligen …  på statist .se
Jag tror att jag nog har nämnt mitt stora intresse för Teater och skådespeleri som alltid legat mig varmt om hjärtat.
Nu har jag lite på skoj anmält mig och skall bara betala medlemsavgiften sen är det bara att söka arbete…..

Det är säkert inte så lätt att få vara med, men det är ju ännu svårare om man inte försöker. Sen har jag ju sett att det finns rätt så många uppdrag, men de flesta är ju i Stockholm så det är lite svårt för mig att bar åka iväg hur som helst när som helst…. Skulle ju vara så otroligt roligt att
få pröva på lite olika saker… Jag satte upp mig på allt möjligt…. Jag känner några som är med och en kille är med på rätt så mycket olika grejer. Just nu spelar han undersköterskan Hussein Kadir i Ulf Malmros film “Min så kallade pappa”
Jag skrev upp mig på många kategorier som  Statist, skådespelare, programledare, publik m.m….ja, allt av intresse!!!

Jag är ju väldigt mycket teaterapa och det här hade verkligen varit något för mig och vem vet? Försöka duger….

Det här kan ju vara ett tips kanske för dig också om det är något du gillar och kanske inte tänkt på eller kommit till skott med!!!

216948_10150142898931492_7892209_n

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

14 thoughts on “Statist.se

  1. Snygtt!

  2. Håller tummar … och tår.
    Lycka till!

    • Ha Ha ha…Ja, det kanske behövs!
      Alltså det är ju inte så allvarligt….kanske blir det ingenting…det verkar vara många som gillar det där och när man söker söker man ju en speciell person av något slag…man får väl se om man passarin någon gång? 🙂

  3. Alla tummar, tår och sparkar i … rumpan 🙂 ÄR till din fördel. Jag är något äldre än dig och jag är tyvärr inte någon teaterapa (iallafall inte idag) . Dock har jag i hela mitt liv spelat något eller flera instrument. Något jag aldrig ångrat. Gjorde en föreställning tillsammans med en av våra stora diktare, Bruno K Öijer (På Hjalmarbergmanteatern, stora scenen, Örebro). Trtor det var 1977.

    • Låter väldigt trevligt…då är det nog lite teaterapa över dig i alla fall…Ja, man blir ju aldrig för gammal för jag har en kusin som också är med här och hon är i alla fall minst 60 år skulle jag tro eller mer??? Och vad jag förstår så tycker hon det är jätteroligt…Vi har inte så mycket kontakt mer än lite på Facebook … Hon bor i Stockholm och jag i Göteborg….. 🙂 Jag tackar för alla sparkar, tår och tummar för det hade ju trots allt varit lite roligt!!! 🙂

  4. Klart att du passar in här Eva! Du syns och har din speciella stil, det måste ju gå hem!!!

    Min dotter har varit statist i en kriminalfilm som spelades in i Göteborg.
    Jag känner mig nog inte intressant i den här åldern, men jag har en gång haft kontakt med Alf Nilsson på Stadsteatern för att eventuellt börja med teater och jag skulle eventuellt vara med i Git Gays show, men det föll på att de turnerade landet runt och jag hade ju jobb och en liten son. Så du ser, där har vi också liknande intressen. Men det var ju 100 år sedan!! 🙂

    På min vernissage kom en ung skådespelerska – Tess – du ser henne bland mina FB-vänner. Hon skulle spela teater på kvällen i Alingsås och hann titta in till min utställning innan. Jag följer hennes karriär!

    Och Margareta Sjödin, som jag känner, har nu varit i Sverige i 10 år – det är på tiden att de använder henne igen. Hon är duktig och rolig och har ju varit med i två program i TV nu så kanske de vaknar!

    Lycka till med detta – håll oss informerade, jag tycker det är mycket intressant! Kram! ❤

    • Jo, jag hade tyckt att det hade varit väldigt roligt och ser jag något passande arbete så kommer jag att söka det så klart…
      sen får man se vad det blir av det? Det vet man ju inte? Du är absolut inte för gammal Mona till det här… Jag tycker du är perfekt och är en härlig personlighet. Det handlar ju egentligen inte om ålder, utseende osv. utan mest intresse och sen måste man såklart hitta en passande roll för alla passar ju inte för samma sak… Klart vi har samma intressen Mona….De flesta konstnärssjälarna tycker väl om det mesta inom kulturvärlden…det blir ju liksom så….
      Självklart kommer jag att tala om hur det går ifall det skulle dyka upp något roligt!!!
      Tack gulliga Mona för att du tittar in och kommenterar mina inlägg!!! Kram/Eva 🙂

  5. Hej Eva,

    Hoppas det går bra med staterandet 🙂 Jag brukar själv ibland statera.
    Trevlig sommar.

    • Tusen Tack Janne…Ja, det får ju bli som det blir… Har ju sett att de flesta arbeten är i Stockholm och jag bor i Göteborg och har inga större möjligheter att söka just dem ….så det blir väl närdetdyker upp saker i Västra Götaland för det mesta…. Ha en Trevlig sommar du också Janne!!! 🙂

Leave a Reply

