Eva Vester

A page about Photography and Art

Örebro slott…

21 Comments

Örebro är absolut värt ett besök ifall man skulle ha vägarna förbi Örebro någon gång….
Som jag säkert nämnt tidigare så älskar jag slott och herrgårdar och missar dem inte om jag hamnar
på en plats där de finns tillgängliga. Det är något visst och det finns en känsla och historia som tilltalar mig mycket!!!

IMG_4830 kopia

IMG_4838 kopia

IMG_4855 kopia

Det var dessutom lite rundvandring med skådespel på slottet …här spelar killen Hamilton som var landshövding i slutet av 1700-talet… Om du är intresserad av att läsa mer om slottet och dess historia så hittar du mycket fakta och information under på wikipedias sida om slottet…

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96rebro_slott

IMG_4879 kopia

IMG_4884 kopia

slott

IMG_4870 kopia

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

21 thoughts on “Örebro slott…

  1. Jag bor där! Örebro slotet är fantastisk!

  2. vackert! jag alskar oxa slott! vi har ett runt hornan faktiskt, riktigt lyxigt ; – )

  3. Lustigt nog pratade vi idag om att Örebro skulle vara så fantastiskt fin stad.
    Jag har aldrig varit där men min svåger har just flyttat hem från Örebro, därav
    att vi kom in på det 🙂
    Fina bilder 🙂

  4. Jag har bott hela mitt liv i Örebro, förutom en liten vända till Stockholm, när jag var barn. Slottet har jag fotograferat x antal gånger, från utsidan. Måste nog ta mig i kragen och fota insidan också. Slottet bär på en rik historia.
    Tack för att du med dina fina bilder gav mig inspiration att söka mig in i slottets fängelsehålor. Där bl.a. Lasse-Maja suttit fängslad.

    • Ja, Örebro är verkligen en fin stad och jag skulle gärna göra ett besök igen…. Slottet är jättefint och jag älskar
      verkligen miljön…. Var ner i fängelsehålan så det var väl där Lasse-Maja satt fängslad…. Ja, det är sevärt verkligen
      att ta sig ditoch gå runt och njuta av tillvaron!!! Ser fram emot när du varit där för då antar jag att det blir massa fina bilder!!! 🙂

  5. Kommer säkert att bli en tur in i slottet i sommar, eller hellre under våren 🙂

  6. So very beautiful, i love the beauty of old castles! You captured the heart and bliss of this one…so wonderfully! Thanks for sharing!

Leave a Reply

