Eva Vester

A page about Photography and Art

Vackra sommartid…

3 Comments

Ja, sommaren är för mig en årstid med blandade känslor…Såklart tycker jag mycket om att det är lite varmare, jag älskar den vackra omgivningen med allt levande, all vacker färgprakt från alla fantastiska blommor, buskar, träd, havet, ängarna men samtidigt finns en rastlöshet, ibland en ensamhetskänsla, nästan lite stresskänsla….

Kanske för att sommaren är kort man skall hinna med så mycket och här i Sverige är sommardagarna räknade för det är ju inte fint väder varje dag precis…så blir det fint väder måste man ju ut och fara runt. Ibland blir jag nästan lycklig när det regnar så jag slipper stressa iväg någonstans….

men många sommardagar är fantastiska när man tillbringar dagar och kvällar tillsammans med vänner. Åker till stranden och har en härlig picknickkorg med sig…Ja, jag uppskattar ändå alla årstider och jag ser fram emot en skön sommar som jag hoppas att det blir….

IMG_3381 kopia1 kopia

IMG_3509 kopia

IMG_3518 kopiaIMG_3427 kopiachocolate

summer

home

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

3 thoughts on “Vackra sommartid…

  1. Amazing pictures they just make me want to jump into them! Thanks for sharing my friend, and God bless!

  2. Den övre, första bilden ser ut som en målning, vacker!
    Veteax är fina, börjar längta till sommaren.
    Häster är jag en smula rädd för. Ändå har jag en massa inpå knutarna vid Karlsunds herrgård (det gamla växthuset). Plåtat dom ibland, även känt på någon mule, men 😉
    Bilden på dig själv ute i fältet när det blåser är jättefin. Du ser ut att frysa.
    Det jag inte tycker om när det gäller sommaren är, mygg, bromsar och knott 😉 Bin & getingar är inte lika enerverande.
    Summa summarum: det finns en längtan hos oss alla efter sommaren. Färgprakten, dofterna och den lediga klädsen.

    • Tack snälla du…Ja, det är ju inte alltid självklart att det är varmt på sommaren här…fast det är jag glad för. När det blir för varmt mår jag inte så bra och blir trött och dåsig …Nääämyggen bromsar och knott är inte roliga, men värst är nog ändå myggen och fästingarna skulle jag tro …sen är jag inte speciellt förtjust i getingarna…. Ja, jag tog också några bilder på hästarna vid Karlslund Herrgård…Jag älskar hästar men har stor respekt för dem och är väl inte orädd heller, men de är så enormt fina djur!!! 🙂

Leave a Reply

