Eva Vester

A page about Photography and Art

Egen Hemsida här på WordPress…

6 Comments

Tänkte höra lite om någon kan berätta för mig om hur det är krångligt eller ej att  göra en hemsida här på WordPress??? Och vad man behöver köpa? Jag har nu köpt min domän och hade köpt Temat “Photography”för jag vill ha en sida där jag kan ha en menyrad med ex. Home, Om mig, Portafolio,Blog ecc. ….Ja, lite ordning på mitt konstnärliga projekt….

Jag är ju förfärligt oteknisk och hemsidor vet jag i stort sett NADA om?  Det var väl kanske därför jag valde WordPress då jag har hört att det skall vara bra och enkelt att göra hemsidor…Som vanlig Blogg tycker jag det är helt okey även om jag behöver finslipa där också……

Iallafall vad behöver man för att allt skall vara komplett? Jag vet inte om jag väljer mallen “Photography för jag tyckte att bloggen var fulare än innan så jag bytte tillbaka omedelbart och så får jag se mig omkring vad jag skall göra?

Jag är jätteglad om någon vill kommentera detta inlägg av er som vet eller kanske rentav har själva valt och gjort er sida!!!

Tack på förhand och önskar er alla en Fin Helg!!!

liten blueberry

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

6 thoughts on “Egen Hemsida här på WordPress…

  1. Jag har min bellebluephoto.se hos Loopia.
    Jag tyckte inte alls var speciellt svårt. De hade ju en knapp som ledde in, och så ringde jag dem och frågade hur jag ska till väga. Fick trevligt vägledning.
    Sen när det var ute på nätet fick jag mycket hjälp från det forum som drivs på både på svenska och även finns en på engelska. http://wpsv.se/
    Man lär sig ganska så snabbt. Sen får man leta själv för olika teman och tillägg. Men du köpte tydligen redan en tema, men det finns många gratis också.

    Nu är det snart ett år sen, så kommer inte ihåg i detalj men vid direkt fråga kommer säkert fram. 🙂

    • Tack Antonia! Ja, jag köpte “Photography”, men man kan ju inte göra något med det köpet utan måste ju köpa något mer? På sidan säger den att bara en meny ingår och det är just menyer som jag är ute efter och ett bra galleri!!! Kostar din sida bellebluephoto något?

  2. Alltså jag betalar till Loopia för att ha min sida där. Och det är ju just det som kostar. Har inte i i huvudet har al sånt papper på jobbet.
    Men du kanske bara köpt en tema som du vill ha på den här sidan. Det är annat och jag vet inte hur det går till.
    Om du däremot vill ha flera saker på menyn så får du fixa flera sidor helt enkelt. Det finns under länkar och över just koimmentarerna på adminsidan. Så när man skapar sidan kommer nog upp på menyn.

    • Du kan göra sånt även på den här sidan.
      Jag har ju tex för mina hattar och mina fotobutiker. Men om man har helt egensida med eget domännamn då dem där undersidorna är som riktiga sidor. Så om man tex klickar på min storeshop kommer man direkt in på webbshoppen. osv.
      Vet inte om du förstår vad jag menar men gå in på den sidan och kolla sen gör det på min divage sida och kan då se skillnaden.

    • Det hade varit underbart om du suttit bredvid mig och fixcat allt …. det hör jag hi hi hi….. Jag gillar ju inte alls att hålla på med sådana här saker….Vill ju bara kunna det med en gång…lägga in mina bilder och skriva lite för det är ju det som är roligt!!!

      • Jag kunde inte heller innan. Som sagt har jag sidan sen förra året bara.. Men hade velat länge egentligen.
        Du som kan göra så fina konstbilder. Det var väl inte heller så enkelt i början eller hur?
        Man lär sig av skina misstag också.
        Men som sagt gör en undersida på den här du köpt och se vad som händer.

Leave a Reply

