Eva Vester

A page about Photography and Art

Vinterprinsessan…

3 Comments

Lilla Vinterprinsessan sitter och blickar ut över isen som fortfarande inte smält…med lite vemod samtidigt som hon behöver försvinna ett tag för att samla kraft till den kommande vintern…

Snart är det dags att lämna över till prinsessan Vår som står på tur med sina vackra vårblommor och lite värme som kan värma upp vår vackra jord…..

Alla Årstidsprinsessorna är vänner och samarbetar för att varje årstid skall bli till det bästa för alla invånarna på den vackra planet som är gjorda för dem… Det krävs ett stort samarbete för att det skall funka, men invånarna har ställt till det lite för dem och rubbat lite balansen för att det skall funka riktigt bra… De förstår inte allvaret i deras tillvägagångssätt utan håller på att förstöra det vackra som finns på grund av deras oförnuft……..

Ja, det där kunde varit lite av en tanke, en story om människans handlingssätt mot vår natur idag som faktiskt går utför och människan fortsätter att inte ta till radikala åtgärder….. Politiker har pratat i många år om miljön, men faktiskt inte gjort så mycket åt den och jag tror dessvärre att de kommer inte göra det som krävs för att rädda planeten….. Jag personligen tror att man drastiskt och radikalt måste helt och hållet gå tillbaka till det levnadssätt man hade för länge sedan…. och människan är för bekväm så den kommer inte att lyfta ett finger…Vi sorterar lite sopor, men vad är det??? Det är absolut ingen lösning på detta problem som växerför varje dag…. Jag tror inte att människan kommer att lösa det, men om det finns en skapare så kan han lösa det och det tror jag på faktiskt hur konstigt det än kan låta, men å andra sidan är inte det mesta konstigt??? Är det inte konstigt att vi människor går här på jorden som är ett fantastiskt hem i grund och botten för människorna!!!   Ja, livet är märkligt, men otroligt fantastiskt också och något stort att sätta värde på!!!

winter princess

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

3 thoughts on “Vinterprinsessan…

  1. Back in the basic. 🙂

  2. Love the contrast of smooth and textured in this piece!

Leave a Reply

