Eva Vester

A page about Photography and Art

Miljöförstöring…

13 Comments

Människor är verkligen oansvariga och många riktiga grisar. De slänger skräp överallt …allt från fruktskal, papper, tuggumi, cigarettfimpar…Ja, i stort sett vad som helst!!!

Jag tycker det är så tråkigt att se överallt… När jag var yngre så spottade man väl ut något tuggumi, men jag minns inte om jag slängde papper på marken??? Och tuggumi är något som jag vet tar lång tid för naturen att bryta ned. Iallafall jag slänger aldrig något idag och jag tror inte det har bara med ålder att göra? Jag har sett äldre också slänga saker runt omkring sig…

I Göteborg efter en helg om man går tidigt ut på stan så kan det se rent bedrövligt ut och speciellt på sommaren…Skräp överallt på gatorna….tänk vad lite som krävs för att det skall se fint ut på gatorna egentligen och de flesta vill väl att det skall vara rent & fint för det är ju inte speciellt roligt att sätta sig någonstans där det är skräp överallt… Jag önskar verkligen att människor tänkte lite mer på miljön och trevnaden.

Jag kom in på detta ämnet idag för igår var jag ute och fotade lite i Ulricehamn där jag hittade en buske och tog detta fotot på ett apelsinskal somhängde där med små gröna mögelprickar på… Jag vet inte riktigt hur miljöskadligt apelsinskal är eller hur länge det tar innan naturen bryter ner det, men det är definitivt inte vackert att se hängande  på buskarna däremot så  tyckte jag att fotot blev lite roligt!!!

Apelsinskal kopia

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

13 thoughts on “Miljöförstöring…

  1. Jag ‘irriterar mig’ också på de oansvariga människorna, ser det dagligen… här på landet finns det inga papperskorgar längs med vägarna och det märks. Det är sorgligt. Turistbyrån går ut starkt med våra vackra omgivningar, men dikesrenarna är fulla med skräp, burkar osv.
    Sist jag cyklade till Degeberga, större delen på mindre vägar, plockade jag upp burkar och pet-flaskor för närmare en hundralapp… kunde inte låta bli att, blev arg för att de kantade de vackra skogsvägarna…

  2. Jag har just kommit hem ifrån en vandring genom dom centrala delarna av Örebro. Håller med dig om nedskräpningen. Jag kan inte annat säga än att det såg för jäkligt ut där jag gick.
    Bilden är väldigt vacker, apelsinskalet till trots.

  3. I liked the image but thought I was missing something by not understanding the words – so I fed them into Google translate and I was amazed at how well it works! e.g. I do not really know how environmentally harmful orange peel is or how long it takes before nature break it down, but it’s definitely not beautiful to see hanging on the bushes…….agreed 🙂

  4. Det här är en tid som jag inte gärna ute för det ser för jävligt ut. JAg blir deprimerad. Och orkar inte se det dag efter dag efter dag. Jag sopar ut framför mitt hus och framför jobbet. Men det är bara jag på en lång gata. De som går förbi är också märkliga. De kan ju gå på båda min sida. På in väntersida är redan rensopat, medan på höger sidan är ostädad och det är åt det hållet jag sopar. folk som går på gatan kommer bakom mig så jag ser ju inte dem. JAaaa…då går de naturligtvist på den sidan dit jag sopar, vilket resulterar att jag sopar på dem. Kan undra vad är det som är fel på dem. Det är väl de som trivs med skiten gissar jag.

Leave a Reply

