Eva Vester

A page about Photography and Art

Hedersomnämnd i tidningen FOTO…

17 Comments

När jag kom hem idag så låg tidningen FOTO innanför dörren då jag prenumererar på denna tidningen… Jag hade skickat in några foton till en tävling, men förväntade mig ju absolut inte att komma med. Man vet ju att det är så många som skickar in så chansen är ju inte jättestor, men för skojs skull kan man ju alltid göra ett försök viket jag också hade gjort……. När jag bläddrade i tidningen vad fick jag inte se??? Min egen lilla bild bland de hedersomnämnda…, jag kom inte med bland de 10 främsta deltagarna, men jag var ändå utvald som hedersomnämnd och det var för mig jätteroligt och jag blev faktiskt väldigt glad…
Bilden jag ställde upp med är ju en personlig favorit och tycker jag en av mina bästa bilder. Har fått mycket beröm för den och hade med den på min utställning förra året. Då blev den såld redan de första 10 minuterna första dagen och det var fler som ville köpa den. På min utställning hade jag tryckt upp mina bilder på canvasdukar och min grej är att jag bara vill sälja ett exemplar av varje verk….sen att man trycker upp vykort, planscher och så är en helt annan sak.  Men nu när den här bilden också kom med i FOTO så är det väl kanske ett bevis på att den är rätt bra fast det är ju också en smaksak såklart.
Jag har ju märkt att fotografer tänker väldigt annorlunda…Av de 10 som kom bland de främsta gillar jag bara 2 och det är ju inte den typ av bilder som jag tar för mestadels även om jag faktiskt har börjat gilla det mer och mer…I sommar tänkte jag ju att gå ut mer bland människor och ta spontanfoton för det är väldigt roligt och även lite andra typer av bilder…
Namnlöst-1 kopia

IMG_7725

Här nedan är bilden i sin helhet…

198416_380780008647195_249696555_n3

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

17 thoughts on “Hedersomnämnd i tidningen FOTO…

  1. Grattis. Det är ju stort, för det är många som skickar in bilder. Det har jag också gjort några gånger, men fick aldrig nåt publicerat. 😦
    Det är fantastisk att kunna visa upp sin bild och konst på det sättet.
    Grattis en en gång!!!!!!!

  2. Nice. Go Girl Go!

  3. Congratulations, Eva! Wonderful to be published. : )

  4. Grattis Eva! Det är du verkligen värd!

  5. Jag tror på dig! Fastnade för dina bilder vid första ögonkastet:) Grattis

  6. Grattis. Jag kan inte säga att jag är förvånad med tanke på dina underbara bilder 🙂

  7. Underbart roligt, Eva! Grattis! Det är du verkligen värd…
    Och fotot är fantastiskt fint!

  8. Congratulations! Well deserved!

  9. Well done! The photo of the woman is stunning =D

Leave a Reply

