Eva Vester

A page about Photography and Art

Eva and the little lamb…

4 Comments

Jag har nog alltid känt att lammen är verkligen fina djur…de är så söta, milda och goa och ja jag gillar dem helt enkelt!!!…. Så då ville jag göra en bild med ett lamm. Egentligen ville jag fotografera med ett riktigt lamm i knät, men har aldrig haft möjligheten ännu…Men, vem vet? Kanske en dag kommer när jag kan sitta och krama ett litet lamm i knät på en blomstrande äng…

De flesta av oss har väl hört talas om barnkammarimmet Mary had a little lamb…skall vara inspirerat av en verklig händelse…
Är du nyfiken kan du kika lite pånedanstående länk…
http://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Had_a_Little_Lamb

mary

Eva and the little lamb kopia

Eva and the little lamb… 🙂

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “Eva and the little lamb…

  1. Den här bilden förvirrar mig något. Något som inte riktigt känns rätt. Det är nog proportioner som är störande. Armen mot träden känns onaturligt kort eller ansiktet känns som om man bara håller upp en sån där pappersmask fram för sitt eget ansikte.
    men i konst kan endå det maesta inträffa och är mycket är tillåtet. 🙂

  2. Ja, det kan vara jag som klantat till det när jag skall förstora upp bilden och lägga ut den…
    Får se om jag kan ändra pådet vidnågot tillfälle!!! 🙂

  3. Jag har varit tillbaks ett par gånger idag och kollat bilden. Det du gör kan inte jag göra, har aldrig ens försökt. Tycker om bilden och önskar att jag kunde göra något liknande. Här följer det närmaste jag varit ett lamm, dock dött: http://replicantcore.wordpress.com//?s=lamb&search=Go

    • Usch vad sorgligt…Ja, de är finast levande…. Bilden var egentligen inte så svår att göra, Photoshop är som att klippa, klistra, sudda, måla, tona ut, lager på lager osv…. Man…om man är som jag leker och trixar tills man får fram det man vill…. men man kan alltid bli bättre och lära sig mer…. Man blir aldrig fullärd inom något område i livet och det är ju det som är så roligt!!! Tänk om man kunde allt??? Tanken roar mig inte mycket!!! 🙂

Leave a Reply

