Eva Vester

A page about Photography and Art

Isande kallt…

9 Comments

Vid den här tiden av året kan det vara väldigt kallt men man känner att vi är på väg mot rätt håll…Vad nu rätt håll är??? Men på något sätt efter kylan är man trött och längtar lite efter våren och att den första värmen skall komma…..det är en speciell känsla och man blir lite glad samtidigt som det kan bli lite deppigt…..Konstigt det där med vårdepression??? Men, visst är det så som Karin Boye skrev “visst gör det ont när knoppar brister?” ja, det gör ont….det känns i själen så jag tror hon vet vad hon talade om… Men, man blir ändå glad och man märker att människor börjar liksom få liv igen…. De är som vissna blommor som får livet tillbaka och börjar blomma…..Ja Våren är efterlängtad och om några månader är den här när vinterns is och snö farit sin kos och lämnar inget spår utan smältit bort för att välkomna vårens tid!!!

IMG_3761 kopia

IMG_3758 kopia

IMG_3752 kopia

IMG_3745 kopia

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

9 thoughts on “Isande kallt…

  1. Underbara bilder, Eva ! Trolska…

  2. Mycket vackra bilder!
    När det gäller dom olika depressionerna vet jag inte riktigt vad dom innebär för egen del. Antingen är jag deprimerad för jämnan eller annars så är det något jag missat 😉

    • Ha Ha Ha..vad rolig du är…Jo, jag vet inte heller…. är ju deppig 1 ggr i månaden och det är ju en hormoniell sak…På våren kan jag bli lite nedstämd ibland, men samtidigt lite glad för jag gillar våren, men inte så mycket sommaren för då blir jag rastlös och konstig… Man pratar ju alltid om höstdepressioner, men där är det tvärtom för mig för hösten är det bästa jag vet….. Ja, det är nog lite olika för olika individer hur man upplever dessa saker skulle jag tro!!! 🙂

      • Deppig en gång i månaden, låter allvarligt 😉
        Min bästa årstid är hösten, färgprakten i naturen överstiger sommaren. Allt som skall brytas ner, för att till våren återuppstå. Tycker även mycket om vår och vinter. Sommaren är jag inte så himla glad åt. Tycker mest man blir svettig mellan skinkorna när man är ute och fotograferar 🙂

      • Näää, det är inga allvarliga depressioner utan mer kvinnliga perioden som påverkar humöret… Ja hösten är fantastisk verkligen… Efter sommaren med all rastlöshet så känns det som man kommer till ro liksom… Nä, sommaren kan vara tuff när det blir för varmt, men sommarkvällarna kan jag gilla när det är lite lagom varmt!!! Älskaratt åka på picknick vid havet på sommaren!!! 🙂

Leave a Reply

