Eva Vester

A page about Photography and Art

Skogsflickans möte…

Leave a comment

F 3 Aline kopia2 kopia sign

På uppdrag att hämta vårt vatten
jag glömt varje känsla av skam
och dansar vid källan om natten
där Härskarens följe drar fram

Åh Härskare! Van vid att vinna
Ni tyglar Er nattsvarta häst
i jakt att på ägorna finna
den brud som behagar Er mest

Trots att jag så väl anar fällan
så hettar allt blod i mitt sinn
då plötsligt Ni ser mig vid källan
och skyndsamt Er häst håller in

Fast klädd i de enklaste tyger
och född på det skogarna ger
jag lärt av de älvor som flyger
att dåra var en som mig ser

Jag kommer från fattigmans kojor
på urskogens dunklaste plats
så slå mig i gyllene bojor
och för mig till glittrets palats

där narrar och hovdamer sjunga
och klä mig i drottningens skrud
där vinet ska svalka min tunga
och siden ska smeka min hud

Men just då Ni fram mot mig rider
att lyfta mig upp emot skyn
en slöja för ögonen glider
och ger mig en blixtrande syn:

Jag ser min familj i sin hydda
de vänner som har mig så kär
att de skulle dö för att skydda
mig mot allt vad ondskefullt är

Och skulle jag lämna de kära
så fanns väl min själ inte alls
Vad skulle jag då med Er ära
och glittrande guld om min hals?

Så just som Ni tror att Ni vunnit
och fört mig till ägandets hamn
jag kvickt likt ett rådjur försvunnit
i skogarnas skyddande famn

Silver

http://www.poeter.se/viewText.php?textId=321405

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

Leave a Reply

