Eva Vester

A page about Photography and Art

Photowalk…

8 Comments

Ja, tro inte att det blev någon lördag med städning och målning? Näää, jag kunde absolut inte hålla mig hemma från fototräffen som jag hade blivit inbjuden till på Facebook.

Hela aktiviteten var sammankallad av Mats Alfredsson och Christer Hedberg och genom en offentlig grupp på Facebook. De hade gjort samma sak i Chigago och ville nu testa i Göteborg med ett härligt resultat…Ca 200 fotografer och fotointresserade hade tagit sig in till stan för detta äventyr…Det var ganska kallt ute, men det blev inget hinder för denna superroliga aktivitet.

Det här äör ju inte min vanliga typ av fotografering, men jag kan ju lova att den kommer att bli mycket vanligare för vad roligt det var… och att träffa massa nya människor är för mig bland det roligaste som finns så lördagen blev verkligen en succé och jag ser fram emot fler sådana här tillställningar för det sa mats att det kunde nog bli och kanske speciellt under varmare förhållanden… Så nu väntar vi in den härliga våren och kanske en ny photowalk… 🙂

IMG_7018 kopia

Här har vi Mats Alfredsson…En av fotograferna som arrangerade detta härliga arrangemang…

IMG_7043 kopia

Var man än tittade så var det fotomänniskor överallt!!! 🙂

IMG_7067 kopiaIMG_7091 kopia

Det var ju kallt så ibland var det till att slinka in i någon butik för att värma sig….

IMG_7122 kopiaIMG_7124 kopia

Det finns människor som värnar om djuren… 🙂

IMG_7129 kopia

Det blir ju även en del naturfoto i stan…

IMG_7176 kopia

Tyckte den här duvan var lite söt och så hade han placerat sig så fint ute på kanten på parkbänken…

IMG_7200 kopia

IMG_7218 kopia

IMG_7239 kopiaIMG_7222 kopia

hundägareIMG_7375 kopiaIMG_7318 kopia

IMG_7337 kopiaIMG_7414 kopiaIMG_7342 kopia

IMG_7395 kopiaIMG_7453 kopiaIMG_7431 kopiaIMG_7427 kopiavictor färdig kopia

Den här lille goe killen Victor var ju en ära att få ta en bild på…

IMG_7457 kopia

Och så här ser det ut på Avenyn…Tycker själv inte att det är av något större intresse, men kanske gör jag någon annan Beckmanfan lite glad!!! 🙂

IMG_7315 kopia

Den här underbara tjejen Sanna fick jag nöjet att lära känna lite grann och hon lånade dessutom ut sitt Objektiv som gjorde att den här turen blev extra rolig för jag fick chansen att testa något nytt!!!

IMG_7181

En glad gatumusikant som brukar hålla till i Nordstan emellanåt… Ganska duktig faktiskt har jag hört någon gång… 🙂

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

8 thoughts on “Photowalk…

  1. Aha Gothenburg! My Swedish must be improving 🙂

  2. Vilka underbara bilder och Eva den lilla duvan på hörnet av bänken. Kan inte det ha varit turturduvan som synts kring stan och som kommit in från Asien??
    Elisabet

    • Tack snälla Elisabet…Ja, jag fick flera söta duvbilder som jag kunde ta tack vare rätt objektiv…Ja, vem vet kanske han kom från Asien, men hur som helst så var han lite söt…. Nästa gång hänger du med på en runda i stan och jag skulle gissa att nästa gång kommer vi att vara ännu fler för det var över 600 inbjudna vad jag minns, men kom ca 200… 🙂

  3. Eva, this is my first visit to your site and I must say that I have enjoyed it tremendously. Your photos are wonderful. I look forward to a return visit soon for more “eye candy”.
    Best to you
    Paul

  4. Hi Eva!!! Thanks for stopping at my place!!! I love your doves, specially the white ones!!!

Leave a Reply

