Eva Vester

A page about Photography and Art

En helg i konstens anda…

4 Comments

Äntligen helg igen!!!… Idag hade det egentligen varit superkul att gå med en jättestor fotogrupp från Facebook som skall tillsammans ut och fota på stan här i Göteborg kl 12:00…men jag känner att jag inte riktigt har tiden för jag vill ägna mig åt lite annat och hinna med…man vet ju hur fort helgen bara rusar iväg och plötsligt är det Måndag igen!!! Men, jag hoppas att de gör detta eller liknande snart igen för det är en jättekul grej verkligen. Jag vet att det är över 200 personer som är inbjudna….Tänk 200 personer invaderar stan och springer runt och fotar hela tiden….Verkligen jättekul!!! Men idag skall jag ägna ganska mycket tid till en ny målning som jag började med för några dagar sedan fast jag har även tusen andra saker att göra så jag kanske först måste lägga ett par timmar på att rätta till hemmet ha ha ha ….

På veckodagarna så hinner jag ibland inte göra en hel del av hemarbetet för man är för trött helt enkelt… Så när helgen kommer blir det att städa lite, tvätta m.m.

Men, sedan har jag min roliga målning att ta itu med och helst vill jag måla vissa delar i dagsljus för det är enklare och lättare att se till så det blir rätt nyanser osv. Ja, egentligen har jag två målningar som jag skulle vilja bli färdig med ganska omgående…

Hästen som jag visar här började jag på i höstas för jag älskar speciellt vita  hästar. De är så vackra och jag ville göra en målning så då satte jag igång…. Jag tror att det här är lite av en circus häst…..Jag får lite känslan av det!!! Den målas i Akryl i formatet 53×71 på linneduk.

Trevlig helg önskar jag er alla och gör något roligt som ni gillar om det är möjligt!!! 🙂

IMG_6991 kopia

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “En helg i konstens anda…

  1. Visst önskar man ibland att man kunde ha tjänstefolk hemma som sköter det vardagliga. För ibland känns det bara för mycket. Man blir splittrad. Men jag skulle ha svårt att ha främmande människor som springer runt i mitt hem och donar. Så det blir nog aldrig så.
    Fin tavla om hästen. 🙂

    • Ja, det önskar jag verkligen Antonia…det är ju också sant att det skulle kanske inte vara så trevligt med främmande människor som springer runt hemma, men vad ajg skulle uppskatta otroligt mycket är en kock som lagar god och bra mat till mig för att laga mat är nog bland det värsta och tråkigaste jag vet!!! Tack ngående hästen!!! 🙂

Leave a Reply

