Eva Vester

A page about Photography and Art

Lekande roligt…

5 Comments

Jag har nu varit hemma i 3 dagar utan att nästan gå utanför dörren. Min dotter har varit sjuk så jag har varit hemma med henne. Idag tog jag en liten sväng ut i det nästan vackra vårväder som det varit här i Göteborg. Helt underbart!!! Skulle köpa lite saker i sybehörsaffären som ligger här i närheten, men typiskt nog hade de stängt på lördagar och till stan orkade jag inte ta mig idag…

Hur som helst så fick jag lite assistans av min dotter idag för att ta några bilder som jag kunde arbeta med för skojs skull. Det går ju lite snabbare än att använda sig av självutlösaren på kameran. Nu planerade jag bara och ställde in kameran och så fick min dotter ta ett par bilder. Hon är ganska duktig när man säger hur hon skall göra….. men inte speciellt intresserad!!!!… Visserligen har hon Instagram så hon tar en hel del bilder med mobilen!!!

Sen var det bara att trixa lite i Photoshop och vips så var bilden fixad!!!

Kanske hade de här fotona nästan passat in bättre i min modeblogg fast samtidigt skulle det också kunna vara lite konstfoto tillsammans med en dikt eller liknande så nu får de ändå sitt lilla inägg i denna bloggen… 🙂

Täcka över kopia

EVA KOPIA SIGN

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

5 thoughts on “Lekande roligt…

  1. Snyggt. Både motivet och behandlingen av bilderna. 🙂

  2. Tusen Tack Antonia…Kul att du gillar dem…Är själv inte helt nöjd så jag kanske ger dem en omgång till. Ibland upptäcker man saker i efterhand som man skulle vilja haft lite annorlunda, men det är justerbart!!! 🙂

  3. That little spot of red=perfect.

  4. Thanks Elena for your comment…Yes red lipstick its something I really like!!! 🙂

Leave a Reply

