Eva Vester

A page about Photography and Art

Svartvita Fotografier

8 Comments

Visst är det något speciellt med svartvitt fotomässigt? Jag gillar det!!!  🙂

Det här var en blåsig och lite kylig sommardag och jag begav mig till havet för att fota lite. Hade ingen modell, men var lite sugen på att fota någon så det fick bli mig själv… Brukar använda mig själv när jag inte har tillgång till någon modell. Det blir lite mer jobb, men det brukar funka ganska bra!

Skönt var det iallafall att det var inte många människor på plats här den dagen för visst kan det se lite knasigt ut att springa runt som en galning och fota sig själv ha ha ha…. men det får man som sagt var bjuda på!!!
Det är ju absolut roligare att fota en modell för då går det både fortare och man hinner med mer och det är lättare att planera.
Men, det är iallafall värt det för sedan kan man sitta och redigera och ibland blir det riktigt bra bilder!!!

Deep inside. kopia.jpg1

Namnlöst-1 kopia

sea

 

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

8 thoughts on “Svartvita Fotografier

  1. Stativ och självutlösare en fotografs bästa vän?
    Vackra och stämningsfulla bilder.:) Perfekt modell. 🙂

    • Ha Ha ha…Tack Antonia…Ja, det är rätt roligt, men ser säkert knäppt ut, men det är ju lite teaterapa över mig också så jag klär gärna ut mig och posar framför kameran för att det är ju så roligt samtidigt. Jag har lite planer på att uppsöka Teaterbutiken här i Göteborg och hyra kläder… Något jag skulle vilja fota är mig själv i Antoinettekläder….för det känns lite som mig och jag älskar den stilen… men jag vill också hyra kläder framför allt för andra modeller… Lite dyrt brukar det vara,men jag skall ditt och kolla läget en dag… Har ni någon Teaterbutik i stockholm där man kan hyra kläder? 🙂

      • HAr aldrig kollat om det finns teaterbutik, men jag är säker på att det finns. Bra ide föresten. Jag är lite mer blyg av mig. Så är inte gärna framför kameran.
        Men du tycks ju trivas och bilderna blir verkligen bra. Du har förmågan att slappna av framför kameran.

      • Jo, när man tar bilderna själv så är man ju avslappnad…finns ju inget bekvämare eller enklare än att samarbeta med sig själv… Dessutom kan man ju ta hur mycket bilder som helst tills det blir några som blir bra för alla blir ju definitivt inte bra kan jag lova. Testa någon gång antonia…detgår ju att vara hemma också där ingen ser en bara det är bra ljus…Det är ganska roligt och praktiskt!!! Ja, kolla om det finns en Teaterbutik för det är roligt…Jag & min gubbe hyrde en gång när vi skulle på ett brllop för man skulle klä ut sig till äldre tidsperioder… Det var riktigt roligt!!! 🙂

  2. I may not understand the words but the photographs speak a common language – excellent.

  3. Don’t know how you did it, but you did it beautifully!

Leave a Reply

