Eva Vester

A page about Photography and Art

Flyg fula fluga flyg….

4 Comments

Man brukar köra den ramsan “Flyg fula fluga flyg!!! ” och så ska man säga det så snabbt som det någonsin går…Ha Ha Ha ..testade precis nu, men det är faktiskt lika klurigt som det alltid varit!!! Testa själva..man måste vara väldigt koncentrerad!!!

Men , är de så fula flugorna? Kan ju säga att jag tycker ju inte att de är jätteroliga, men det är väl lite så att det beror ju mycket på att de flyger från den ena dynghögen till den andra, ena utedasset in i köket och landar på tallriken…Uschanemej vad äckligt!!! Alltså de kan ju sprida bakterier och det känns ju inte alltför upplyftande!!! Jag vet när jag var på landet när jag var liten då var det ofta att de kom på morgonen när det ljusnat och satte sig mitt i ansiktet och det var så man vaknade…inte särskilt trevligt heller?

Men, begrundar man dem på närmare håll precis som de flesta insekter så är det ändå så att man kan lätt bli fascinerad av mångfalden och hur enastående allting som finns är? Det är spännande med allt levande som finns runt omkring oss och jag är en som tycker livet är så otroligt fascinerande. Tänk så mycket djurarter man aldrig sett och kanske som människan fortfarande inte ens har upptäckt? Jag uppskattar verkligen livet och allt vackert som finns och nu kan jag väl inte säga att flugor är som sagt favoritinsekten, men när den sitter där och kameran är tillgänglig så varför inte försöka att få en liten bild och en liten bild blev det iallafall!!!

flugan

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “Flyg fula fluga flyg….

  1. A fly with a golden nose. Very cool!

  2. His little feet look like hooves, he’s wonderful!

Leave a Reply

