Eva Vester

A page about Photography and Art

Pre-Raphaeliterna…

4 Comments

En stor inspirationskälla som ligger högt upp på min favoritlista är absolut Pre-Raphaelite-konstnärerna som Waterhouse, Edmund Leighton, Edward Burne-Jones, John Everett Millais m.fl. De verkade under 1800-talet… De målade så otroligt vackert oftast kvinnor i vackra miljöer, men även lite annat… Inne på Wikipedias sida kan du klicka direkt till artisterna och se deras verk vid intresse!!!  http://en.wikipedia.org/wiki/Pre-Raphaelite_Brotherhood

Här är en av mina bilder då jag låtit mig inspireras av lite av dessa konstnärer…

pre

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “Pre-Raphaeliterna…

  1. Ja, de var intressanta målare i sin tid. Nyskapande. Det gick en miniserie om dem för nåt år sen. Har jag för mig.
    Vackert bild du har gjort.

  2. Håller med om att de är intressanta… Jag missade nog den där miniserien, men jag kan ofta sitta och läsa och begrunda deras konst för det ger mig så mycket…. Tack Antonia!!! 🙂

  3. Thanks for letting me camp out in your blog for a little while today. I had a great time and tried to leave my campsite as good as when I arrived. I’ll be back in a couple of weeks!

Leave a Reply

