Eva Vester

A page about Photography and Art

Vad är Frihet?

6 Comments

Ja, vad är Frihet egentligen? Ingen människa kan nog säga att den är riktigt fri? För så länge det finns måsten och det måste det ju ändå finnas… Vi måste arbeta för att försörja oss? vi kanske går till ett arbete som vi vantrivs på? m.m

Tomas Di Leva skriver i sin låt “Vad är Frihet? ” Det finns de som flyger fria i sin bur….. Det finns fria som är fångade som djur…när allt blir mörkt kan ingen höra dem….. Ja, frihet kan också vara en inre sinnesfrid så att vad som än händer dig så kan ingen ta bort din inre frihet och känslan som gör dig fri, lugn och harmonisk. Jag tror jag känt den ibland…. Det är en slags trygghet som jag inte riktigt kan förklara….

Frihet för mig är också att kunna vara sig själv, stå upp för sina åsikter, inte följa strömmen om man tycker det strömmen gör inte tilltalar en, att göra det man känner för även om andra inte gillar det. Fast såklart inom ramen av ärlighet och inte att gå emot lagar… Jag menar inga kriminella handlingar för ärlighet är viktigt för mig även om det inte kanske är så roligt och då pratar jag om njaeee vad skall vi ta för exempel??? Som att betala sin skatt, Tv-licens, inte arbeta svart osv…. Man kan ju tycka att vissa saker är stöld för ibland går ju saker till överdrift, men det är ändå inte rätt att vara oärlig…
Freedom kopia

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

6 thoughts on “Vad är Frihet?

  1. Frihet är ju aldrig objektiv, den är subjektiv för allas glädje och tolkning. Vi kommer aldrig ifrån ramarna som vissa tar hänsyn till medan andra tar hänsyn bara i eget intresse.
    Min frihet är inte din frihet och din frihet vill jag inte ha och vice versa. 😉
    Så på din fråga finns ju inget svar.

  2. Nä, det är ju sant Antonia…det där är ju väldigt individuellt åhh så kanske det någonstans här och där finns en gemensam grund inom vissa saker!!! 🙂

Leave a Reply

