Eva Vester

A page about Photography and Art

I rosenträdgården….

4 Comments

Har alltid drömt om en rosenträdgård där man går runt och njuter av alla vackra blommor, där man kan sitta på kvällar och njuta av tysnaden, läsa, måla eller bara vara… att ha trevliga bjudningar med goa vänner eller kanske bara den där romantiska middagen med drömprinsen…

På dagarna skulle jag vilja gå runt och påta i jorden och rensa ogräs….När jag var liten så brukade jag göra det hos min faster där jag tillbringade somrarna och jag tyckte det var jättemysigt och roligt… Det kanske var där jag satte grunden för min längtan efter rosenträdgården.

Fast min Fasters trädgård var alldeles för perfekt… Jag vill helst ha en vildvuxen trädgård precis som Tascha Tudor som hade min favoritträdgård…. Hon är tyvärr död, men hennes böcker och bilder finns ju kvar så att man kan njuta och drömma sig bort….

IMG_1399

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “I rosenträdgården….

  1. Måste säga att jag gillar dina konstverk. Kan titta länge på den och verkligen njuta. denna gillade jag väldigt mycket nu när jag satte mig framför datorn. Den gjorde sig bättre i ett större format än vad mobilen kunde visa.

    Vänligen Mats

    • Tusen Tack…det var verkligen roligt att höra. Jag kan ju se att du mer är naturfotograf och kanske inte
      den typen av bildkonst är riktigt din stil….samtidigt är det roligt att begrunda olika stiler och
      tekniker. Jag hade en utställning med mina bilder och då kom det naturfotografer som tyckte mina bilder
      var lite intressanta och faktiskt gillade dem och det var en extra komplimang som förgyllde dagen.:-D

      • Jag tittar gärna på konst och i synnerhet bildkonst, får ofta inspiration och kan ibland överföra det till mina bilder. Jag balanserar mellan naturfoto och konstfoto i mina bilder, eller försöker åtminstone. 🙂
        Så jag kommer säkert att besöka din blogg frekvent för inspiration.

        Vänligen Mats

      • Det låter trevligt & visst kan man få mycket ideér från andra…det har väl de flesta fått.Ingenting är ju oftast nytt utan man efterapar det förgågna och gör till något nytt…. men det är roligt!!!
        Jag kommer att gå in och njuta av dina bilder också för det jag har sett har tilltalat mig och jag gillar många stilar!!! 🙂

Leave a Reply

