Eva Vester

A page about Photography and Art

I väntan på våren…

4 Comments

Jag längtar faktiskt lite till våren fast jag tycker det är vansinnigt…. Man måste lära sig att njuta av varje tillfälle under hela året….Livet har ju så mycket att bjuda på hela året om och alla årstider är ju vackra på sitt sätt…. Den här sommaren kommer jag att ägna mig mycket åt Macrofotografering som jag tycker är väldigt roligt och spännande, men även lite vackra sagoporträtt skall det väl bli för det är ju något jag älskar… Men jag skulle först vilja ha några riktiga vinterdagar för jag har inte fått ta några vackra vinterfoton ännu….Det har blivit svårt här i Göteborg att få dessa riktiga vintrar som det var förr…klimatförändringarna är ganska tydliga tyvärr….

Idag blir det några foton som togs förra sommaren som jag arbetat lite med i efterhand i Photoshop… Att sitta och efterbehandla tycker jag mycket om. Något som ger bilden lite extra tycker jag är när man lägger textures ovanpå…det har jag gjort på bilderna här…

Bilderna är tagna nere i Skåne….

269220_381647341893795_685094224_n269220_381647355227127_550547222_n269220_381647365227126_737918237_n269220_381647375227125_2049193674_n

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

4 thoughts on “I väntan på våren…

  1. Nu var det ett tag sedan jag var inne hos dig här, och jag ser att du gjort lite förändringar. Kul! Skoj att du är igång med din sida här. Ja, det vara bara en liten hälsning så här mitt i natten när jag själv jobbade med min blogg och såg att din uppdaterats i min blogglista. Ska försöka sova nu. Vi hörs! Stor kram! / Karin

    • Jo, det är roligt…vet ju inte riktigt hur jag vill ha det så jag leker mig fram…inställningarna är inte så självklara här på WordPress, men jag lär mig nog med tiden. Blogger var något enklare inbillar jag mig, men jag skall väl fixa det med lite tålamod …sen öppnar jag nog hemsida också här i samband med bloggen tror jag… Kramizar till dig Karin och roligt att du tittade förbi!!! 🙂

  2. Jag har nu blädrat igenom din fotoblogg och jag gillar din bildspråk. ( inte för att jag är någonsorts expert) Men vissa knäpper bilder medan andra fotograferar med tanke bakom. Ser framemot flera bilder här så jag klickar på följ. 🙂

    • Tusen Tack Antonia för dina fina ord… Jo, jag har väl alltid en tanke bakom mina bilder eller
      iallafall söker efter att slutresultatet på en bild skall ha en känsla att förmedla eller det skall finnas
      något även om man kanske inte alltid lyckas….. Jag är väl lite exprimenterande också och gillar att leka med
      fotograferingen och efterbehandling när jag håller på med det…. Ibland vet jag inte hur slutresultatet blir jag leker
      mig fram tills jag blir nöjd…. 😀

Leave a Reply

