Eva Vester

A page about Photography and Art

Presentation om mig…

Leave a comment

The rosegarden
Jag heter Eva och en av mina passioner i livet är Foto och konst. Ända sedan jag var liten flicka så har det varit så, men som barn blev det mer teckna och måla som gällde, men jag kunde fota också, men inget riktigt på allvar…
För ca 5 år sedan så blev jag medlem på Deviantart och började att använda photoshop, gjorde photmanupulationer och allmänt redigerande av bilder…. samtidigt så blev fotograferandet mer självklart för man ville ju helst använda sina egna bilder i redigerandet, men ibland lånade man sk. stocks som tillhör någon annan användare, men då får man ju oftast inte använda bilderna utanför deviantArt och det är ju ganska trist när man kanske suttit och lagt ner timmar på att få ihop en bild. Hur som helst så fotograferade jag mycket, köpte en kamera och så var man igång…. Men hopplös som jag är med instruktionsböcker så har jag fortfarande inte läst min instruktionbok till kameran. Jag är en praktisk människa som gillar att leka mig fram till ett resultat vilket jag även gjorde med Photoshop som jag också började med vid samma tillfälle. Iallafall nu har jag kommit till den gränsen att jag vill lära mig allt om bild och fotandet och har redan börjat att sätta mig in i alla funktioner på min kamera. Nästa år ser jag mig själv som mycket kreativ och längtar efter att få exprimentera alla kunskaper som jag tar till mig under min självupplärning av allt jag kan hitta inom denna underbara kategori… Jag vet att allt man vill kan man lära sig om bara viljan, tålamodet och motivationen finns. Samtidigt öppnar jag denna blogg för att lägga ut bilder, kanske lite tips m.m

Vänligen Eva Vester

Author: fotoartpassion

Jag är en kreativ tjej som älskar att fotografera, måla, redigera bilder i Photoshop, m.m. Jag fotograferar så ofta jag kan och får ideér hela dagarna var jag än befinner mig...Jag inspireras mycket av sagans värld, Historia, poesi, Modet genom tiderna, naturen, människor på gatan, konstnärer och ja i stort sett vad som helst... I´m a dreamer, but I´m not the only one... My blogs: www.evavester.wordpress.com www.evavestersmodeblogg.wordpress.com.

Leave a Reply

